EET/účtenkovka

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

ZDROJ: Apek (www.apek.cz); www.uctenkovka.cz

 

 

Platba na dobírku = model "Prostředník"

V případě, kdy mezi poplatníkem a dopravcem není vztah, který by byl založen na bázi přímého či nepřímého zastoupení, dopravce nevystupuje v roli zastupujícího, nýbrž zastává roli tzv. „prostředníka“. V takovém případě je platba zákazníka ve prospěch poplatníka uskutečněna až v okamžiku převzetí této platby poplatníkem od poskytovatele této služby (dopravce). Ke stejnému okamžiku je tedy třeba sledovat naplnění formálních a materiálních náležitostí evidované tržby.

 

Pokud dopravce (prostředník) převede platbu poplatníkovi přímo z účtu na účet, nebude poplatník povinen takovou platbu evidovat (nejsou splněny formální znaky evidované tržby).

 

 

schéma modelu "Prostředník"

 

 

 

 

 

 

Vroli „prostředníka“ vystupují:

  1. Provozovatelé poštovních služeb, je-li přeprava realizována jako poštovní služba s doplňkově sjednanou poštovní službou dobírky.

    Poštovní službou se rozumí činnost prováděná podle poštovní smlouvy za podmínek stanovených zákonem č. 29/2000 Sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů.4)

    Podnikat v oblasti poštovních služeb mohou za podmínek stanovených zákonem o poštovních službách fyzické nebo právnické osoby, které splňují obecné podmínky pro podnikání podle tohoto zákona. Oprávnění k podnikání v oblasti poštovních služeb vzniká dnem doručení písemného oznámení podnikání Českému telekomunikačnímu úřadu. Seznam provozovatelů, kteří splnili oznamovací povinnost dle zákona o poštovních službách, je k dispozici na internetových stránkách Českého telekomunikačního úřadu.

    Výše uvedený postup převzetí hotovosti od zákazníka a následné předání této částky poplatníkovi odpovídá principu fungování dobírky. V případě dobírky provozovatel poštovní služby vybere při dodání zásilky od zákazníka stanovenou peněžní částku (tzv. dobírková částka). Odesílatel určí, zda má být vybraná dobírková částka vyplacena provozovatelem jemu nebo jiné jím určené osobě a zda má být vyplacena v hotovosti nebo převodem na určený účet. Za vybranou dobírkovou částku provozovatel poštovních služeb odpovídá odesílateli. Provozovatel poštovních služeb je povinen vyplatit dobírkovou částku i v případě, že při dodání poštovní zásilky byla od zákazníka vybrána částka nižší, nebo že nebyla vybrána vůbec.

  2. V určitých případech může obdobný smluvní vztah vzniknout i z jiného titulu, než je realizace poštovní služby. Za předpokladu, že dopravce přebírá od zákazníků částku a tuto následně předává poplatníkovi na základě obdobných pravidel jako v případě dobírky (v případech, kdy příjem poplatníkovi vzniká až v okamžiku přijetí vybrané částky od dopravce), aniž by tak činil na základě přímého či nepřímého zastoupení, lze na něj pohlížet jako na „prostředníka“. V situaci, kdy by ze smluvních nebo obchodních podmínek uzavřených mezi poplatníkem a dopravcem vyplývalo, že k převzetí platby dopravcem od zákazníka dochází na základě zastoupení, nelze aplikovat model „Prostředník“ a je třeba postupovat dle pravidel uvedených pro modely zastoupení (viz bod 1. a 2.). V praxi budou situace, kdy budou naplněny podmínky popsané v modelu 1 popř. modelu 2, převažovat. Je třeba zdůraznit, že pro účely podřazení situace pod daný konkrétní model je třeba vycházet z obsahu daného smluvního vztahu, nikoli z jeho formálního označení.

ZDROJ: www.etrzby.cz.


Aktuality

AEG 9. 10. 2017


Kupte si sušičku, pračku kombinovanou se sušičkou nebo set sušička+pračka a  získejte až 2 500 Kč zpět.

Pro získání odměny bude třeba registrace produktu přes stránku www.strazciobleceni.cz. Více informací bude i na www.aeg.cz

YENKEE 27. 2. 2017


Chceme být jiní, odlišovat se, vystoupit z řady. YENKEE sází na stylovost, rafinovanost a dostupnost. Jde cestou kvality, překvapivých řešení, objevného designu, módních trendů. 


Philco 7. 2. 2017


Získejte záruku 36 měsíců na tradiční značku domácích spotřebičů značky Philco.

Záruka 36 měsíců se vztahuje na všechny velké volně stojící a vestavné spotřebiče Philco


ALBI 26. 1. 2017


Kdo si hraje, nezlobí smiley

Dnes jsme pro Vás naskladnili velké množství deskový her, hlavolamů, párty a žertovných předmětu značky ALBI


Facal 25. 1. 2017


Schůdky a žebříky značky Facal jsou spolehlivé a kvalitní. Přehled sortimentu FACAL

Amica 24. 1. 2017


 

Nově jsme pro Vás naskladnili kompletní sortiment domácích spotřebičů značky AMICA. Nakupte kvalitní a designové spotřebiče s prodlouženou záruční lhůtou 2+2 roky.




Tento web používá cookies

Abychom Vám mohli v tomto eshopu nabídnout kvalitní služby a pokročilé funkce, využíváme cookies. Prohlížením tohoto webu s tímto souhlasíte. Pro více informací o cookies a jejich případném blokování navštivte článek Cookie